Collega's

Collega's

Het team van Actan bestaat op dit moment uit ruim 50 collega's. Een leuk, enthousiast en gedreven team.

Graag geven we het woord aan een aantal van onze collega's, allen vanuit verschillende disciplines.

Maarten Wels

Maarten Wels

Administratief medewerker

Functie: Administratief Medewerker
Werkt bij Actan sinds: februari 2015

 

Mijn eigen ontwikkeling

Tijdens mijn studie Horeca Ondernemer Manager kwam ik in aanraking met de administratieve taken van een onderneming. Hierin wilde ik mij verder ontwikkelen, na het behalen van mijn diploma ben ik 5 jaar werkzaam geweest voor een bedrijf dat industriële etiketeer systemen verkocht.

Na 5 jaar heb ik besloten om mijzelf verder te ontwikkelen. Bij Actan heb ik hiervoor de kans gekregen, hier ben ik nu 3 jaar werkzaam.

 

Werken bij Actan

Mijn verantwoordelijkheden bij Actan liggen op het juist en real time verwerken van de administratie, zodat de informatie die mijn collega`s gebruiken continu up to date is.

De veranderingen in de branche volgen zich heel snel op, de tijd van dikke ordners en dozen vol administratie is echt voorbij. Wij stimuleren en adviseren onze klanten ook om hun administratie steeds meer te digitaliseren. 

Van vreemde eend tot Exact kenner. Hoe kwam dat zo?
Na 5 jaar als commercieel in- en verkoop medewerker te hebben gewerkt en daarvoor mijn opleiding aan de hotelschool met goed gevolg te hebben afgerond, kwam ik werken bij Actan adviseurs & accountants.
Voordat ik überhaupt mijn eerste werkdag begonnen was, had ik al een aantal dagen school gehad om me verder te ontwikkelen.

Nu een aantal jaar later en verschillende modules verder zit ik prima op mijn plek. Ik heb een eigen plek verdiend binnen de organisatie op het gebied van cloud software en real time verwerking. Hierdoor word ik veel meegenomen in projecten en opdrachten om een zo goed mogelijke oplossing aan te bieden aan de klant/prospect. Dit geeft veel voldoening.

Daarnaast staat het real time verwerken hoog op onze prioriteitenlijst. Zorgen dat we het niet hebben over de cijfers van een jaar geleden, maar over de cijfers van 1 week geleden. Maar nog liever over de cijfers van de toekomst. Want dat is waar het tegenwoordig om draait. Niet om het verleden,  maar om de toekomst van een bedrijf. In heldere en overzichtelijke rapportages kunnen wij dit duidelijk maken.


Persoonlijk

Elke ochtend fiets ik met veel plezier naar kantoor en in mijn vrije tijd ben ik veel rond en op de sportvelden te bekennen. Daarnaast vind ik het heerlijk om mijn vakantiedagen te gebruiken om mooie plekken op de wereld te ondekken. En toch vind ik lekker ontspannen in een restaurant en/of bioscoop ook leuk!

Hopelijk kunnen we snel kennismaken en kan ik je mee nemen in de toekomst van de accountantswereld.

Monique van der Stelt

Monique van der Stelt

Relatiebeheerder

Functie: Relatiebeheerder
Werkt bij Actan sinds: januari 2010

 

Mijn eigen ontwikkeling

Op de middelbare school wist ik één ding zeker: een saai vak met cijfers, dat zou het voor mij niet worden. Toen er nood was bij het bedrijf van mijn vader rolde ik er bij toeval in door de boekhouding te gaan verwerken als bijbaan. Als iemand hulp nodig heeft, dan spring ik graag bij.

Na het VWO begon ik met de voltijd HBO opleiding Personeel & Arbeid. Daar kwam ik erachter dat ik veel liever aan het werk ging. De duale opleiding HBO Accountancy werd mijn keuze. Daarin kon ik de opgedane kennis van het verwerken van de boekhouding gebruiken én uitbreiden. Alles van de opleiding kon ik direct toepassen in de praktijk. Daar hou ik van!

Nog steeds probeer ik bij alle vaktechnische informatie meteen de vertaalslag te maken naar de praktijk.

Een saai vak met cijfers is het zeker niet. Afwisselend en uitdagend. Er valt altijd wel een succes te behalen.

 

Werken bij Actan

Tijdens mijn studie dacht ik nog dat elk accountantskantoor hetzelfde was tot ik op gesprek kwam bij Actan. Direct merkte ik dat de openheid en menselijke kant goed bij mij passen. Ook de hoge mate van automatisering en ontwikkeling maakt Actan tot een prettige werkgever.

Humor en gezelligheid vind ik belangrijk. Daarnaast heb ik er geen moeite mee om hard te werken, ga ik enthousiast mee in alle nieuwe ontwikkelingen en ben ik betrokken bij de mensen om mij heen. Bij Actan hebben we een leuk team van collega’s en daar breng ik met een fulltime werkweek toch veel tijd mee door.

Voorop staat voor mij een tevreden klant. Hoe kunnen we dat met elkaar, als team Actan, bereiken voor onze klanten? Graag ben ik de verbindende factor tussen de klant en ons kantoor. Als relatiebeheerder heb ik de rol die bij me past en daarom ga ik dagelijks met plezier naar mijn werk.

Ook binnen kantoor zorg ik graag voor een goede sfeer en prettige samenwerking. Gaan we hardlopen, voetballen, tafeltennissen of borrelen; ik doe mee!

 

Persoonlijk

Ook persoonlijk ben ik niet iemand die stil kan zitten. In mijn vrije tijd stap ik tegenwoordig op de wielrenfiets, ga ik hardlopen of naar de sportschool. Het liefst samen met anderen. Tennissen doe ik ook nog met plezier, alleen de voetbalschoenen hangen al een tijdje aan de wilgen. Genoeg andere taken om toch bij de vereniging betrokken te blijven, dus draai ik nog maandelijks een kantinedienst bij de voetbal.

Verder gaat mijn vrije tijd op aan gezelligheid met vrienden, een wekelijks bezoek aan oma en vind ik mijn rust op de bank met Netflix. Een prima balans.

Bianca van Duijker

Bianca van Duijker

Salarisadministrateur

Functie: Salarisadministrateur
Werkt bij Actan sinds: november 2008

 

Mijn eigen ontwikkeling

Ik help werkgevers graag bij het uitzoeken van vraagstukken! 

Op de basisschool en de middelbare school vond ik rekenen en wiskunde al erg leuk. De berekeningen moeten kloppen. Mijn eerste echte baan was in het verzekeringswezen en ruim 9 jaar geleden heb ik de overstap gemaakt naar de salarisadministratie. Ik had hier nog geen kennis van en ben de opleiding PDL gaan doen. Inmiddels weet ik van veel onderwerpen wat af en blijf ik op de hoogte door regelmatig naar vaktechnische sessies te gaan.

 

Werken bij Actan

We werken met vier personen op de salarisadministratie. We weten wat er speelt bij al onze klanten en dat geeft een goed teamgevoel. Naast het maken van berekeningen geef ik, op verzoek en proactief, advies over zaken die spelen en die van belang kunnen zijn voor de werkgever. Er is geen dag hetzelfde en dat maakt het werk interessant en afwisselend. Ik ga elke dag met plezier naar mijn werk!

 

Persoonlijk

Samen met mijn partner en onze kinderen woon ik in Hoofddorp. Ik lees graag boeken, moedig de kinderen aan bij het sporten en we spreken regelmatig af met familie en vrienden. Omdat ik drie dagen werk kan ik mijn werk en privé goed combineren. 

Daniël Klerk

Daniël Klerk

Relatiebeheerder

Functie: Relatiebeheerder
Werkt bij Actan sinds: september 2011

 

De teamprestatie, daar gaat het mij om!

 

Mijn eigen ontwikkeling

Eigenlijk ben ik het vak een beetje ingerold. In de afrondingsfase van mijn VWO nam ik me voor dat ik geen voltijd studie wilde gaan volgen. Ik wilde wat gaan doen! Aan de andere kant was het zonde om niet naar de Universiteit te gaan. Duaal studeren aan Nyenrode was hiervoor de perfecte oplossing. Actan bood mij deze kans. Inmiddels zit ik in de afrondingsfase van mijn Master Accountancy en ben ik gestart met mijn Post Master. Ik hoop dat ik in 2020 de titel Registeraccountant mag voeren, maar het is veel leuker om voor klanten een goede prestatie neer te zetten.

 

Werken bij Actan

In mijn werk voel ik me vaak de spin in het web. Als Relatiebeheerder heb ik veel klant contact en begeleid ik teams in de jaarrekeningcontroles. Sinds 2017 ben ik ook het aanspreekpunt voor nieuwe klanten. Ik vind het enorm leuk om te kijken hoe we onze dienstverlening zo goed mogelijk kunnen aansluiten op de wensen van de klant. Vanuit deze rol voer ik naast controlewerkzaamheden ook advieswerkzaamheden uit of begeleid ik het opzetten van IT-oplossingen. Mijn klanten variëren dan ook van groot naar klein. Ik geloof heel sterk dat de financiële processen altijd slimmer en efficiënter kunnen. Snel schakelen en sparren met collega’s over slimme en efficiënte oplossingen geeft mij energie. Soms is het dan even hard werken, maar wanneer we het vervolgens samen voor elkaar krijgen, dan heb ik een hele goede dag gehad. De teamprestatie, daar gaat het mij om!

 

Persoonlijk

Sinds begin 2017 woon ik in het centrum van Hoofddorp. Dat is lekker dicht bij het kantoor. Ik kan hierdoor altijd even langsgaan, ook als ik bij klanten op locatie aan het werk ga. Ik ben actief binnen een Rotaract Club, waar ik ook graag een actieve functie vervul en ik fitness graag. Als ik naast het werk, de studie en de genoemde hobby’s nog wat tijd kan vinden, speel ik nog graag wat gitaar. Of (en dat gebeurt eigenlijk vaker) lig ik languit op de bank #netflix. 

Birgitta van Antwerpen

Birgitta van Antwerpen

Senior belastingadviseur

Functie: Senior Belastingadviseur
Werkt bij Actan sinds: augustus 2013

 

Mijn eigen ontwikkeling

“Al sinds de basisschool ben ik geboeid door cijfers: rekenen was mijn favoriete vak! Later kwam daar de interesse voor rechten bij. Het is daarom niet zo vreemd dat ik voor het fiscale vak gekozen heb: de ultieme combinatie van cijfers en recht.

Mijn loopbaan ben ik gestart bij een Big-4-kantoor, een goed startpunt voor het fiscale vak. Maar al snel wist ik dat zo’n organisatie te groot voor mij is. Ik wil graag dichter bij de klant staan en meer contact hebben. Dus na een paar jaar heb ik de overstap naar een top-10-kantoor gemaakt, waar ik een hele mooie tijd heb gehad en veel geleerd heb. Maar het was me nog steeds te groot: ik had weliswaar meer contact met onze klanten, maar wilde me ook graag breder ontwikkelen om op die manier meer voor mijn klanten te kunnen betekenen.

En dat was het moment waarop Actan in beeld kwam: hier kan ik me niet alleen optimaal inzetten voor mijn klanten, maar ook mezelf op een breed terrein ontwikkelen, zowel vaktechnisch als qua vaardigheden. En dat binnen een organisatie die voor mij de ideale omvang heeft!

Werken bij Actan

Ons fiscale team bestaat uit zes personen; ieder met zijn/haar eigen sterke punten. Zodat we met elkaar voor onze klanten al het fiscale werk kunnen regelen: van het op tijd verzorgen van de verplichte aangiften tot het adviseren over de onderneming of privésituatie. Maar mijn werk gaat ook verder dan dat; met het managementteam richten we ons op de verdere groei en ontwikkeling van onze organisatie en met het acquistieteam richten we ons op nieuwe klanten en opdrachten. Een afwisselend takenpakket dus! Hard werken? Ja, natuurlijk, maar als we dan met elkaar in staat zijn om mooie resultaten neer te zetten, dan geeft dat een goed gevoel!

Persoonlijk

Laatst moest ik uit een soort memory-spel een plaatje kiezen dat bij mij paste. Het eerste plaatje waar mijn blik op viel, was een Alpen-landschap, bedekt met sneeuw. Daar word ik blij van: al jaren ga ik iedere winter richting de Alpen om te skiën; gelukkig heb ik dat virus ook over kunnen brengen op mijn gezin. Niets geeft een beter gevoel dan een hele dag actief buiten bezig te zijn en zo weer op te laden. En inmiddels hebben we ontdekt dat de bergen ook zomers veel te bieden hebben!